Artykuły

Samochody marzeń w Beaulieu

  • american-motors-amx-1972
  • buick-century-convertible-1955
  • buick-reatta-1989
  • buick-series-40-phaeton-1930
  • buick-skylark-1953
  • cadillac-355-1931
  • cadillac-355b-1932
  • cadillac-coupe-de-ville-1959
  • cadillac-eldorado-1956
  • cadillac-fleetwood-75-limousine-1961
  • chevrolet-bel-air-1958
  • chevrolet-corvette-coupe-1973
  • chevrolet-corvette-indy-1978
  • chevrolet-corvette-sting-ray-1963
  • chevrolet-corvette-stingray-1969
  • chevrolet-eckler-corvette-1981
  • chevrolet-impala-1958
  • chrysler-300c-1957
  • chrysler-300f-1960
  • chrysler-custom-imperial-cl-1933
  • chrysler-new-yorker-club-coupe-1946
  • chrysler-new-yorker-convertible-coupe-1941
  • dodge-charger-rt-1971
  • dodge-convertible-1934
  • dodge-custom-royal-1959
  • dodge-superbee-1970
  • ford-mustang-convertible-1973
  • ford-mustang-mach-1-1969
  • ford-rs-200-1986
  • ford-shelby-mustang-gt500-kr-1968
  • ford-sierra-rs-500-cosworth-1987
  • ford-skyliner-1957
  • ford-thunderbird-1957
  • hudson-commodore-eight-1950
  • hudson-hornet-1951
  • hudson-terraplane-1937
  • hupmobile-model-20-runabout-1911
  • lincoln-continental-1940
  • lincoln-continental-mark-ii-1956
  • lincoln-l-dual-cowl-phaeton-1929
  • lincoln-premier-1957
  • logo
  • mercury-1947
  • mercury-monarch-custom-1950
  • nash-ambassador-1956
  • nash-sedan-1932
  • oldsmobile-4-4-2-1971
  • oldsmobile-cutlass-1970
  • plymouth-aar-cuda-1970
  • plymouth-superbird-1970
  • pontiac-gto-1966
  • pontiac-sedan-1937
  • pontiac-starchief-1956
  • pontiac-trans-am-455-super-duty-1974
  • pontiac-trans-am-500-pace-daytona-1979
  • studebaker-commander-v-8-1954
  • studebaker-model-45-1933
  • studebaker-president-1931
  • studebaker-sky-hawk-v-8-1956
  • tucker-torpedo-1948
  • american-motors-amx-1972
  • arkusz-z-miniaturami-1

Narodowe Muzeum Motoryzacji w Beaulieu to autentyczny raj dla miłośników aut, które jeżdżą po drogach świata. Każdy model z kolekcji to osobna opowieść, historia trendów w motoryzacji zmieniających się na przestrzeni lat.

W roku 1952 otwarto Palace House lorda Montagu w Beaulieu i jego ogrody dla publiczności. W holu wystawiono kilka samochodów, które stały się zalążkiem muzeum. Kolekcja uzupełniana była stopniowo, a następne samochody eksponowano w różnych częściach pałacu. W roku 1958 stało się jasne, że trzeba zbudować specjalnie zaprojektowany budynek w parku dla zbioru, bo Palace House powoli nabierał olejowego zapachu garażu.

Ostatni amerykański fullsize – Ford Crown Victoria

Ford Crown Victoria to samochód znany prawie każdemu na świecie choć mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że właśnie tak się nazywa. Chyba podobnie jest z opisywaną już u nas taksówką Checker. Sylwetka tego Forda znana jest przede wszystkim z filmów czy zdjęć lub gier komputerowych lub po prostu z amerykańskich ulic. Jeżeli nie…
Czytaj

Ranchero vs El Camino – pierwsze crossovery

Historia powstania pierwszych aut łączących różne klasy i segmenty. Z samochodów użytkowych przeistoczyły się w auta kultowe ale czemu tak naprawdę służyły i po co zostały stworzone? Ta historia jest bardziej zawiła niż by mogło się wydawać. (więcej…)
Czytaj

Amerykańskie lekarstwo na europejską gorączkę

Po tym jak zakończył się North American International Auto Show, amerykańska branża motoryzacyjna oczekuje jakichś postępów i poprawy sytuacji. Lepsza kondycja rynku jest już zauważalna, jak np. u Forda, gdzie klienci flotowi ciągną sprzedaż w górę. Niestety zupełnie inaczej wygląda sprawa w Europie. Zatem, dlaczego auta w EU muszą byc droższe? Dla podnoszących się z…
Czytaj