Samochody marzeń w Beaulieu

  • american-motors-amx-1972
  • buick-century-convertible-1955
  • buick-reatta-1989
  • buick-series-40-phaeton-1930
  • buick-skylark-1953
  • cadillac-355-1931
  • cadillac-355b-1932
  • cadillac-coupe-de-ville-1959
  • cadillac-eldorado-1956
  • cadillac-fleetwood-75-limousine-1961
  • chevrolet-bel-air-1958
  • chevrolet-corvette-coupe-1973
  • chevrolet-corvette-indy-1978
  • chevrolet-corvette-sting-ray-1963
  • chevrolet-corvette-stingray-1969
  • chevrolet-eckler-corvette-1981
  • chevrolet-impala-1958
  • chrysler-300c-1957
  • chrysler-300f-1960
  • chrysler-custom-imperial-cl-1933
  • chrysler-new-yorker-club-coupe-1946
  • chrysler-new-yorker-convertible-coupe-1941
  • dodge-charger-rt-1971
  • dodge-convertible-1934
  • dodge-custom-royal-1959
  • dodge-superbee-1970
  • ford-mustang-convertible-1973
  • ford-mustang-mach-1-1969
  • ford-rs-200-1986
  • ford-shelby-mustang-gt500-kr-1968
  • ford-sierra-rs-500-cosworth-1987
  • ford-skyliner-1957
  • ford-thunderbird-1957
  • hudson-commodore-eight-1950
  • hudson-hornet-1951
  • hudson-terraplane-1937
  • hupmobile-model-20-runabout-1911
  • lincoln-continental-1940
  • lincoln-continental-mark-ii-1956
  • lincoln-l-dual-cowl-phaeton-1929
  • lincoln-premier-1957
  • logo
  • mercury-1947
  • mercury-monarch-custom-1950
  • nash-ambassador-1956
  • nash-sedan-1932
  • oldsmobile-4-4-2-1971
  • oldsmobile-cutlass-1970
  • plymouth-aar-cuda-1970
  • plymouth-superbird-1970
  • pontiac-gto-1966
  • pontiac-sedan-1937
  • pontiac-starchief-1956
  • pontiac-trans-am-455-super-duty-1974
  • pontiac-trans-am-500-pace-daytona-1979
  • studebaker-commander-v-8-1954
  • studebaker-model-45-1933
  • studebaker-president-1931
  • studebaker-sky-hawk-v-8-1956
  • tucker-torpedo-1948
  • american-motors-amx-1972
  • arkusz-z-miniaturami-1

 

33. Hupmobile Model 20 Runabout, rocznik 1911
Model 20 zaczęto produkować w roku 1909 i zakończono w roku 1911. Pokazany tu pojazd, pomalowany na kolor niebieski Hupmobile, jest jedną z czterech wersji wytwarzanych w tym roku. Hupmobile były produkowane do roku 1940.

34. Hudson Terraplane, rocznik 1937
Model Terraplane uważano za jeden z najbardziej poszukiwanych modeli w latach trzydziestych. Ten z roku 1937 był jednym z ostatnich, gdyż Hudson zdecydował się przerwać ich produkcję.

35. Hudson Commodore Eight, rocznik 1950
Model Commodore Eight z roku 1950 miał nowe, niższe nadwozie i stary, niezawodny 8-cylindrowy silnik Hudsona.

36. Hudson Hornet, rocznik 1951
Hornet z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 5 litrów i mocy 145 KM zdobywał tytuły mistrzowskie NASCAR w latach 1952 i 1953.

 

37. Lincoln L Dual Cowl Phaeton, rocznik 1929
Tylko 40 tych dwuosobowych kabrioletów zostało wyprodukowanych w roku 1929.

38. Lincoln Continental, rocznik 1940
Pierwszy Continental, zaprojektowany jako następca Forda Edsela, był uważany w swoich czasach za jeden z najładniejszych samochodów w historii motoryzacji. Kolejne modele produkcyjne udowodniły, że projekt Eugene Gregorie, oparty na modelu Lincoln Zephyr, podobał się amerykańskim nabywcom.

39. Lincoln Continental Mark II, rocznik 1956
Po okresowych przerwach w produkcji spowodowanych czasem wojny, Continental powrócił na rynek w roku 1956 jako model Mark II.

40. Lincoln Premier, rocznik 1957
Model z roku 1957 był podobny do swego poprzednika z roku 1956, który zdobył nagrodę za koncept na wystawie projektowania przemysłowego.

 

41. Mercury, rocznik 1947
Pierwszy z powojennych modeli niczym szczególnym się nie wyróżniał. Dopiero w roku 1949 marka zaczęła być popularna.

42. Mercury Monarch Custom, rocznik 1950
Wspaniały przykład wykonanego na zamówienie samochodu z lat pięćdziesiątych. Obcięta linia dachu i rzeźbione nadwozie czyniły zeń symbol marzeń wielu kolekcjonerów.

43. Nash Sedan, rocznik 1932
Modele Nasha z tego roku miały sztywną ramę w kształcie litery X i 8-cylindrowy silnik o pojemności 5,3 litra i mocy 125 KM.

44. Nash Ambassador, rocznik 1956
Nash i Hudson połączyły się w roku 1954 tworząc firmę American Motors. Prezesem firmy był George Romney. W samochodzie Ambassador używano silnika Packarda o pojemności 5,2 litra i mocy 208 KM oraz przekładni automatycznej Twin Ultramatic.

 

45. Oldsmobile Cutlass, rocznik 1970
Prawie taki sam jak model Cutlass Supreme, tylko nieco mniejszy, napędzany górnozaworowym silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 310 KM.

46. Oldsmobile 4-4-2, rocznik 1971
Wzmocniony model 4-4-2 z poprzedniego roku. Te samochody miały podwójną rurę wydechową, solidne koła i kubełkowe siedzenia.

47. Plymouth AAR Cuda, rocznik 1970
Uważany za jeden z najszybszych seryjnych samochodów Chryslera. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 5,8 s potwierdza tę opinię. AAR w nazwie oznacza All American Racers. Napędzany silnikiem V8 o pojemności 5,6 litra.

48. Plymouth Superbird, rocznik 1970
Nowy Superbird zachęcił znanego wówczas kierowcę Richarda Petty do „wpisania się” do stajni wyścigowej Plymoutha. Dogłębne studia prowadzone przez specjalną grupę badawczą Chryslera w tunelu aerodynamicznym firmy Lockheed doprowadziły do wypracowania charakterystycznego stylu z wydłużoną maską i statecznikami z tyłu. Superbird i jego siostrzany model Daytona tak dominowały na torach, że NASCAR zmieniło reguły, by inne auta mogły z nimi wygrać.

 

49. Pontiac Sedan, rocznik 1937
Rok 1937 przyniósł znaczne zmiany w linii Pontiaca. Zwiększono rozstaw osi do 310 cm oraz zastosowano rzędowy 6-cylindrowy silnik, który dawał mu prędkość maksymalną 137 km/h.

50. Pontiac Starchief, rocznik 1956
Pontiac użył po raz pierwszy silnika V8 w roku 1955, a w rok później wprowadził nowe zmiany, między innymi wersję o mocy 285 KM.

51. Pontiac GTO, rocznik 1966
Ważący mniej niż 1450 kg, ale za to z 335 KM pod maską, samochód osiągał prędkość 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund. Ten model został uznany przez czytelników pisma Car and Driver za najlepszy samochód roku.

52. Pontiac Trans Am 455 Super Duty, rocznik 1974
W roku 1974 Pontiac zmienił stylizację swojej linii Firebird Trans Am i zmniejszył moc silnika. Jeżeli jednak komuś zależało na prędkości, to zawsze mógł kupić Super Duty z silnikiem V8 o pojemności prawie 7,5 litra i – co było rzadkością w tak dużych samochodach – automatyczną przekładnią Turbo-Hydra-Matic.

 

53. Pontiac Trans Am 500 Pace Daytona, rocznik 1979
Replika. Nazwa mówi wszystko.

54. Studebaker President, rocznik 1931
Firma zaczęła działalność w roku 1854 do produkcji wagonów. Wytwarzanie samochodów rozpoczęła w roku 1904, a w latach trzydziestych była uznawana za jednego z dziesięciu najlepszych producentów aut na rynku amerykańskim. Model President był napędzany 8-cylindrowym silnikiem rzędowym.

55. Studebaker Model 45, rocznik 1933
Gdy w roku 1933 firma Studebaker stała się deficytowa, produkcję modelu 45 przestawiono na mniejsze pojazdy, napędzane silnikami 6-cylindrowymi.

56. Studebaker Commander V-8, rocznik 1954
W latach pięćdziesiątych firma odzyskała swe miejsce jako jeden z producentów niezależnych. Model Studebaker Commander V-8 został zaprojektowany pod nadzorem Raymonda Loewyego.

 

57. Studebaker Sky Hawk V-8, rocznik 1956
Sky Hawk napędzany silnikiem o pojemności 4244 cm3 i mocy 200 KM był także produktem Loewyego i jednym z najbardziej efektownych samochodów tamtych czasów.

58. Tucker Torpedo, rocznik 1948
Jeden z naprawdę oryginalnych samochodów, produkowanych przez prawdziwego entuzjastę motoryzacji Prestona Tuckera. Ten samochód marzeń był napędzany umieszczonym z tyłu płaskim, 6-cylindrowym silnikiem o mocy 122 KM skonstruowanym do napędu śmigłowca.

Zapraszamy także do dyskusji w wątku na forum

 

poprzednia strona

No Comments Yet.

Leave a comment