Manx Classic 2010 – fotorelacja
24 kwietnia 2010 0 Comments
Manx Classic to wydarzenie rajdowe z wieloletnią tradycją, które odbywało się na wyspie Man po raz kolejny w weekend 22-24 kwietnia 2010 roku. Wyścigi samochodów klasycznych nie są tutaj popularne tak jak wyścigi motocyklowe, ale przyciągają uwagę zarówno mieszkanców wyspy jak i sympatyków motoryzacji z Anglii i Irlandii.
Wyspa Man jest znana na świecie przede wszystkim z TT – wyścigów motocyklowych po drogach publicznych. Podobnie jest z Manx Classic – impreza odbywa się na zamkniętych odcinkach dróg używanych na co dzień.
Zapraszamy na krótką fotorelację. Pierwszego dnia imprezy odbył się tak zwany Governor’s sprint.
Jest to krótkodystansowa jazda na czas, na odcinku około jednej mili ale nie po prostej.
Zaplecze imprezy. Na tym parkingu rajdowcy przygotowują siebie oraz swoje samochody do sprintu.
Całość przygotowań była nadzorowana 😉
Nie zabrakło takich legend jak 4- krotnego zwycięzcy wyścigu Le Mans Forda GT40
8-cylindrowy silnik prezentuje się rewelacyjnie. Układ wydechowy, dzięki umieszczeniu silnika z tyłu ma długość niecałego metra.
Jednostka napędowa drugiego z Fordów, rocznik 1969 – 4.7 L z aluminiowymi pokrywami zaworów Gurney-Weslake
Oczywiście nie zabrakło typowo angielskich wyścigówek – Triumph TR3A z 1958 roku z silnikiem 2L.
Kolejne auto z Wysp Brytyjskich – 1974 MG Midget 1.3L a tuż za nim…
…Chevy Camaro 1968…
…a nawet dwa
Pierwszy z nich to pojazd bez specjalnych wyścigowych modyfikacji. Camaro 1968 convertible z silnikiem 327 czyli 5,4L dopuszczony do zwykłego ruchu ulicznego.
Drugi z nich to auto w pełni wyścigowe, z manualną skrzynią biegów i silnikiem o pojemności 350 cid czyli 5,7 L – po modyfikacjach o mocy 700 KM
Właściciel obydwu Chevroletów – Tim Boles z Isle of Man
Samochody powoli ustawiają się w kolejce do startu.
Camaro już poszedł. Przy tej mocy ciężko utrzymać tył auta w linii prostej. Na pierwszym planie znana w Polsce Skoda 105. W Anglii jako Skoda Estelle.
Camaro Tima jest tak piekielnie szybkie, że nie udało się nam zamrozić go na zdjęciu
Drugie Camaro w automacie było sporo wolniejsze choć nadal szybkie.
Mało znany w kontynentalnej Europie TVR Griffith 1993 z silnikiem 4,5L
Ten Morris Mini Busa z silnikiem 1,3L grzmiał jak wirówka na wysokich obrotach i równie szybko się przemieszczał
Fordy w akcji!
Więcej zdjęć w naszej galerii Manx Classic 2010
Zapraszam do komentowania artykułu na FORUM
Tagi: camaro, ford gt40, gt 40, manx classic, rajdy, samochody klasyczne, wyścigi
Najnowsze komentarze