Manx Classic 2010 – fotorelacja


Manx Classic to wydarzenie rajdowe z wieloletnią tradycją, które odbywało się na wyspie Man po raz kolejny w weekend 22-24 kwietnia 2010 roku. Wyścigi samochodów klasycznych nie są tutaj popularne tak jak wyścigi motocyklowe, ale przyciągają uwagę zarówno mieszkanców wyspy jak i sympatyków motoryzacji z Anglii i Irlandii.

Wyspa Man jest znana na świecie przede wszystkim z TT – wyścigów motocyklowych po drogach publicznych. Podobnie jest z Manx Classic – impreza odbywa się na zamkniętych odcinkach dróg używanych na co dzień.

 

Zapraszamy na krótką fotorelację. Pierwszego dnia imprezy odbył się tak zwany Governor’s sprint.
Jest to krótkodystansowa jazda na czas, na odcinku około jednej mili ale nie po prostej.
 

Zaplecze Imprezy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Zaplecze imprezy. Na tym parkingu rajdowcy przygotowują siebie oraz swoje samochody do sprintu.
 

Szeryf czuwa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Całość przygotowań była nadzorowana 😉
 

Ford GT 40

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Nie zabrakło takich legend jak 4- krotnego zwycięzcy wyścigu Le Mans Forda GT40
 

Gdzie jest filtr powietrza?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 8-cylindrowy silnik prezentuje się rewelacyjnie. Układ wydechowy, dzięki umieszczeniu silnika z tyłu ma długość niecałego metra.
 

Właściciel pozwolił nam zajrzeć pod'maskę'

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jednostka napędowa drugiego z Fordów, rocznik 1969 – 4.7 L z aluminiowymi pokrywami zaworów Gurney-Weslake
 

Triumph TR3A

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Oczywiście nie zabrakło typowo angielskich wyścigówek – Triumph TR3A z 1958 roku z silnikiem 2L.
 

MG Mignet

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Kolejne auto z Wysp Brytyjskich – 1974 MG Midget 1.3L a tuż za nim…
 

Chevrolet Camaro 1968 - 350cid

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 …Chevy Camaro 1968…
 

Drugi z Chevroletów, także 1968

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 …a nawet dwa
 

Convertible z silnikiem 327 cid

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Pierwszy z nich to pojazd bez specjalnych wyścigowych modyfikacji. Camaro 1968 convertible z silnikiem 327 czyli 5,4L dopuszczony do zwykłego ruchu ulicznego.
 

Ten Camaro skrywa pod maską 700 KM

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Drugi z nich to auto w pełni wyścigowe, z manualną skrzynią biegów i silnikiem o pojemności 350 cid czyli 5,7 L – po modyfikacjach o mocy 700 KM
 

Tim - właściciel aut

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Właściciel obydwu Chevroletów – Tim Boles z Isle of Man
 

Do biegu gotowi...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Samochody powoli ustawiają się w kolejce do startu.
 

...start

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Camaro już poszedł. Przy tej mocy ciężko utrzymać tył auta w linii prostej. Na pierwszym planie znana w Polsce Skoda 105. W Anglii jako Skoda Estelle.
 

I już na trasie

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Camaro Tima jest tak piekielnie szybkie, że nie udało się nam zamrozić go na zdjęciu
 

blank

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Drugie Camaro w automacie było sporo wolniejsze choć nadal szybkie.
 

TVR Griffith

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Mało znany w kontynentalnej Europie TVR Griffith 1993 z silnikiem 4,5L
 

Morris Mini Busa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ten Morris Mini Busa z silnikiem 1,3L grzmiał jak wirówka na wysokich obrotach i równie szybko się przemieszczał
 

GT 40 w akcji

GT 40 w akcji

GT 40 w akcji

Fordy w akcji!
Więcej zdjęć w naszej galerii Manx Classic 2010
Zapraszam do komentowania artykułu na FORUM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *