Camaro vs Challenger vs Mustang

0 Comments

Prawdę mówiąc nikt nie spodziewał się, że po upływie 35 lat znowu będzie można napisać podobny artykuł. Minęło, bowiem 35 lat od czasu, kiedy ostatni raz porównywano osiągi i design nowiutkich; Chevroleta Camaro, Dodge’a Challengera i Forda Mustanga.

Był to czas, kiedy słowo Watergate kojarzone początkowo z nazwą budynku w Waszyngtonie, nabrało nowego znaczenia – politycznego śledztwa sięgającego aż Białego Domu. Był rok 1974.
Tak było do teraz. Znowu możemy być świadkami wojny toczonej pomiędzy ikonami ery muscle cars. Jest to wielki powrót Challengera, Camaro i Mustanga gdyż każde z tych aut jest wyjątkowe. Wyjątkowe, ponieważ technicznie bardzo zaawansowane porównując do modeli z przeszłości, z drugiej strony każdy z nich sylwetką nawiązuje do pierwowzoru.
Zapraszam, więc na test porównawczy Camaro SS vs Mustang GT vs Challenger R/T. Wszystkie trzy auta bazują na tych samych rozwiązaniach. Są to dwudrzwiowe coupe z namiastką tylnych siedzeń i jako-takim bagażnikiem. Silnik V8 poprzez manualną skrzynię biegów napędza tylne koła. W każdym z  trzech aut drzemie moc kodu DNA ich praojców z lat 60-tych.
Ford Mustang jest z nami najdłużej. Lekko zliftingowana sylwetka piątej już generacji produkowanej od 2005 roku pojawi się w sprzedaży w 2010 roku. Auto posiada odmłodzony kokpit i ulepszony silnik SOHC 4.6L zbliżony charakterystyką do wersji z serii Bullitt, osiągający 315 KM. Dodge Challenger pojawił się w Internecie już długo przed tym zanim zawitał do salonów sprzedaży. Był to pierwszy tak długo wyczekiwany ruch marketingowy jednego z trzech producentów samochodów w USA – wskrzeszenie legendy. Mustang bowiem, był produkowany i sprzedawany, z większym lub mniejszym powodzeniem, nieprzerwanie od 1964 roku. Produkcja Camaro czy Challengera była wcześniej zarzucona. Co prawda wskrzeszono Dodge’a Chargera, ale bez powodzenia. Brakowało mu tego „czegoś”, co miało kiedyś prawie każde amerykańskie auto…
2
Dodge Challenger pojawił się w sprzedaży w 2008 roku. Auto sylwetką przypomina, i to bardzo, swój pierwowzór – pierwszą generację tego znakomitego muscle cara produkowanego w latach 1970-1974, auta znanego także dzięki Kowalskiemu z filmu  Znikający Punkt. Sprzedaż rozpoczęto od wypuszczenia tylko jednej wersji – SRT, ale od 2009 roku można nabyć wersje R/T zasilaną 376 konnym HEMI o pojemności 5.7L wyposażonym w manualną 6-stopniową skrzynię biegów ze słynnym pistol-gripem.
Najnowszym z opisywanych aut jest Chevrolet Camaro, którego produkcji zaprzestano w 2002 roku i wydawało się wtedy, że marka Camaro pozostanie martwa na wieki. Nowe Camaro oparte zostało na platformie GM o nazwie Zeta z niezależnym tylnym zawieszeniem, a body zaprojektował pochodzący z Korei Sang Yup Lee. Dostępne w najsłabszej wersji z 3.6L silnikiem V6 osiąga 304KM. Opisywana przez nas wersja SS to 6.2L bestia LS3 z modelu Corvette osiągająca 426KM, wyposażona także w 6-stopniową skrzynię manualną. Wersja bazująca na automatycznej skrzyni wyposażona jest w silnik L99 6.2L osiągający 400KM z zaimplementowaną technologią Active Fuel pozwalającą odłączyć podczas spokojnej jazdy niepotrzebne 4 cylindry silnika V8.
Wersja SS standardowo wyposażona jest w 20” felgi z oponami Pirelli PZero, ale można także zamówić opcje 21”. W standardzie wyposażenia wersja SS oferuje ponadto 4-zaciskowe hamulce BREMBO.
[button text=”następna strona” link=”https://roadrunners.pl/camaro-vs-challenger-vs-mustang/2/” style=”primary” size=”small” target=”_self” display=”block” icon=”arrow-right”]

Tagi: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *